maandag 9 juli 2012

rit drie achter de rug

Na een goed ontbijtje zijn we omstreeks 9u30 vertrokken vanuit Charleville. Na 10 km kwamen de eerste bergske eraan. Al direct een veeg tegen mijn mulle van 10% omhoog. Ze deden daar voor de eerste keer het licht uit. Zo moesten we nog een 30 km verder over berg en dal. Even getwijfeld of ik de middag ging halen maar dan heb ik wijselijk het wiel van Bradley genomen die me mooi door dit lastig stuk loodste. Met een goede maaltijd in het vooruitzicht en een serieus stuk bergaf kwam de jus terug in de benen. Nog steeds in het wiel toch even met de 60 km/uur geflirt. Onderweg stond den Huug een foto te nemen volgens den Dries met zijne stethoscoop. Eigenlijk was hij gewoon met zijnen telescoop wat vogels aan het spotten. Onze managers zaten een karafke rood te drinken in het zonnetje toen we aankwamen voor onze couscous te nuttigen. Eindelijk kon Flecha gaan kakken op ne Franse WC want hij was al 20 km aan het rijden op de punt van zijne zaal om wat tegendruk te geven. Nu verder richting Epernay maar na 100 km moesten we nog  in Vercy over ne molshoop van 285 meter hoog en dit over nen afstand van 3 km. Zoals gewoonlijk hing ik een eindje achterop maar na 1km stond Fabian (Bart VH) "Parkegio" naast de kant. Samen hebben we onze overtollige kilo's over de helling gesleurd. Boven hebben we een bezoekje gebracht aan een speciaal stukje bos waar beuken groeien zonder stam. Raar zicht en zelf den Huug had er geen verklaring voor. Bergaf nog even gestopt bij een boerderij waar de kiekes op het stuur van onze geparkeerde pony's gingen zitten en den hond achter de konijnen zat. Genietend van een zelfgebrouwen biertje met ons teuteke int zonneke, zalig gewoon. Nu verder naar Epernay waar ik de prijs voor de strijdlust in ontvangst mocht nemen van de ploegmakkers voor mijn ontsnappingen bergaf. Bij aankomst hadden onze sportbestuurders voor een welverdiend glaasje bubbels gezorgd. Dit kon er niet aan ontbreken in deze streek. Nog iets eten en dan in mijnen emmer want de beentjes vragen rust.
Greetz en tot morgen!
Cav
In Givry op de platte efkens tempo naar omhoog!

Lekkere Couscous in Le Pontfa in Pontfaverger met een dienster die Duracell batterijtjes ingslikt had.

Wij zijn twee vriendjes jij en ik...

Den Huug in actie ... efkens zien hoe hard het hier stijgt.

Nie te volgen diee Sels alleen zijne rug kan op de gevoelige plaat vastgelegd worden.

Onze Cav in actie op een colleke van 4de categorie.

Tussenstop om de bomen van "Les Faux" te bewonderen.

Wel iet raar die bomen!

2 opmerkingen:

  1. Jullie zijn goed bezig,ik hoop dat jullie er goed geraken want ik zou het zeker niet kunnen want mijn gat is niet gemaakt om op nen zaal te zitten en zeker geen 1000 km,proficiat allemaal en doe zo verder,ik blijf jullie alle dagen volgen, Grtjs Wim ps.Joeri het was een super trouwfeest,ik hoop dat er niet teveel beeldmateriaal is van in de late uurtjes........lol9 juli 2012 om 19:51

    Jullie zijn goed bezig,ik hoop dat jullie er goed geraken want ik zou het zeker niet kunnen want mijn gat is niet gemaakt om op nen zaal te zitten en zeker geen 1000 km,proficiat allemaal en doe zo verder,ik blijf jullie alle dagen volgen,
    Grtjs Wim
    ps.Joeri het was een super trouwfeest,ik hoop dat er niet teveel beeldmateriaal is van in de late uurtjes........lol

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel erg leuk om die verslagjes te lezen. Blijkbaar droog gebleven. Hopelijk heeft de champagne gesmaakt. Veel succes voor de volgende ritten.
    Wechelse groetjes,
    FC Mijnendonckx

    BeantwoordenVerwijderen