donderdag 5 juli 2012

Woordje van onze Cavendish (Joeri Schoonvliet) waar het allemaal om draait en die het in de sprint zal afmaken.

Beste vrienden,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten vertrek ikzaterdag samen met 8 kameraden met mijnen "Harley trapt hem zelf" naar Lourdes.
Rechtstreekse aanleiding hiervoor is mijn langdurig bezoek aan UZ Leuven waar ik in behandeling ben geweest.
Tijdens de lange periodes van behandeling heb ik van vele mensen enorm veel steun gekregen. Zonder die steun had ik er niet doorgesparteld.
De mentale uitputting was erger dan de pijn en fysieke slag die ik heb geleverd.
Ik ben deze mensen dan ook enorm dankbaar en had samen met hen dan ook afgesproken dat, indien alles goed zou komen , ik met hen een fietstocht
naar Lourdes zou ondernemen. Het was voor mezelf heel belangrijk om een effectieve fysieke inspanning mee als doel te kunnen stellen.
Ik zie deze tocht dan ook als een afsluiter van een moeilijke periode en hoop er te geraken.

Naast mijn vrouw en mijn twee engeltjes van bengeltjes waren ook mijn ouders, schoonouders en de rest van de familie een grote steun.
Drie mensen in het bijzonder wil ik toch even extra bedanken m.n. mijn schoonbroer Eddy die minstens elke week een bezoekje bracht , Danny die elke woensdag avond na het werk even binnen sprong en dan samen met mij dan dingen deed op de computer voor de voetbal en alzo even deed vergeten wat er aan het gebeuren was.
Als derde mijn beste vriend, getuige en steun in slechte tijden Manuel. Hij kon zonder iets te zeggen uren naast mijn bed zitten tot midden in de nacht.
Soms viel ik dan in slaap en besefte ik pas als ik wakker werd dat hij weg was. Deze steun is ongelooflijk belangrijk geweest in die zwarte periode.
Spijtig genoeg kan hij nu zelf niet mee naar Lourdes wegens een tijdelijk gezondheidprobleem maar ook hij zal hiervan genezen.
Wel zal hij de eerste rit en de volledig tweede week volgen in de volgwagen.
Op de fiets wordt ik omringd door zeker niet de minsten. Zo zit er in ons wieler team:

 - Wiggins B. alias Kevin Sels: deze zal al het kopwerk op zich nemen en zorgen dat ik een goede nachtrust heb.
 - Museeuw J. alias Luc Peeters die samen met Bradley de motor van de ploeg is.
 - Hinckepie G. alias Marc Geentjens die het brein van de ploeg is en zegt wanneer er gegeten of gedronken wordt en ons zal navigeren tot aan de streep.
 - Nijs S. alias Borgers Dries die deze tocht zal doen ter voorbereiding van het nieuwe veldritseizoen en dus ook met de MTB zal rijden.
 - Canchelara F. alias Bart van Herck die met zijn ongelooflijk sterke stel benen mij uit de wind zal zetten bij wind op den appel.
 - Flecha A. alias Kim Geysen die ons de eerste week zal vergezellen en s'avonds ongetwijfeld voor de nodige animo en ontspanning zal zorgen.

We worden in de bus begeleid door Lefèvre P. alias Danny Mijnendonckx Danny en Bruyneel J. alias Van Laer Hugo.
Deze twee symbolen en iconen van de wielerwereld zullen ervoor zorgen dat onze caravaan met materiaal en reserve kledij volgen tot in Lourdes
en wij ons dus onderweg geen zorgen hoeven temaken over allerhande zaken. Alzo kunnen wij ons 200 % concentreren op onze tocht.

Danny, (wie anders?) heeft een blog aangemaakt waarop we regelmatig een dagverslag, leuke anekdotes en foto's op zullen zetten tijdens onze rit.
Indien je zin hebt om ons wat te volgen en graag weet waar we precies zitten kan je dit doen volgende onderstaande link. http://wechel-lourdes2012.blogspot.com
George heeft tevens het volledige parcours en uitgebreide ritverslagen uitgewerkt.Deze kan je vinden op de site  www.zandstappers.be en dan doorklikken naar lourdes 2012.
Hopelijk tot snel en iedereen een goede gezondheid toegewenst. 

groeten

Joeri

2 opmerkingen: